elzegrekruiter.reismee.nl

Kruger Park

Zondag 12 febr Het krugerPark,

Vrpoeg uit de veren, om 4.45 uur ging de wekker voor een bezoek aan het krugerpark met een 4 WD open Jeep. Het was wel erg vroeg, maar wil je wilde dieren zien, dan moet bje er vroeg bij zijn, aangezien verder op de dag de dieren zich verschuilen onder bomen en struiken om maar uit de hitte te blijven. Het park is echt waar zo ontzettende groot, dat je er maar een heel klein stukje van kan zien, uiteraard is het dan ook zo, dat je met wat geluk dieren kan zien, en inderdaad dat was ook zo. Maar toch 4 van de BIg Vijf gezien met uitzondering van de luipaard. Het park heeft momenteel een oppervlankte van half Nederland, het ligt in nhet Oosten van ZA tegen de grens met Zimbabwe en Mozambique en is opgericht in 1890 door Paul Kruger het is 19.685 km2 en daarmee het grootste park in Zuid Afrika. De gehele dag rondgereden en spectaculaire situaties meegemaakt wat dieren betreft, ook was zichtbaar de overstroming die een aantal weken geleden heeft plaatsgevonden, ontzettend veel schade aan de natuur.

Zo tegen het eind vann de dag zijn we terug gereden naar onze lodge in Hoedspruit. en s.avonds weer een herlijke diner met de gehele groep.

Bijzonder was ook, dat in de nacht en s.morgens vroeg er veel wild rond onze lodges liep, prachtig om te zien, zoals wratzwijnen, inpala.s, en gnoes enz.

Al met al weer veen dag van belevenissen die voor ons natruurlijk helemaal nieuw zijn.

Tot het volgende verslag Elze en Gre

Anneke Kruiter

Alleen al voor het Kruger park zou ik er heen willen, lijkt me prachtig. Heb er eens een boek van gelezen, is beslist een aanrader, zeker voor jullie die er nu geweest zijn: In de wildernis - geschreven door Koby Krüger.
lieve groet