elzegrekruiter.reismee.nl

Laatste reisverslag

Vandaag woensdag 29 febr. Om 8 uur ontbeten, en om 10.15 uur met de taxie naar de haven om met de boot van 11.00 uur naar het Robben Island te gaan, uiteindelijk vertrok de boot (een katamaran) om ongeveer 11.15 uur richting het eiland. De zee was erg ruw, en het schip ging dan ook aardig tekeer, hoge golven, dus lekker spannend. Aangekomen na een half uur op het eiland zijn we in de bus gestapt met een gids, en bij diverse stops kregen we uitleg van een slecht verstaanbare gids waar ik niet zoveel van meegekregen heb. Uiteraard beseften we heel goed wat daar allemaal aan de hand geweest is, natuurlijk dat Nelson Mandela daar een aantal jaren gevangen heeft gezeten. Om 14.00 uur weer terug naar de vaste wal, en nu in een nog ruwere zee, fantastisch de hoge golven, het schip ging tekeer van jewelste. Aangekomen aan de vaste wal hebben we ook nog maar even een taxie genomen naar de Tafelberg, het was een stralende blauwe lucht, helder weer, dus uitstekend geschikt om naar boven te gaan. En ons vermoeden bleek juist, een fantastisch uitzicht, je kon heel ver kijken, en zo kon je vanaf de tafelberg ook weer de Robben Island zien liggen, Kaap de goede Hoop en Kaap punt, dat alles duidelijk te onderscheiden.. We hebben dan ook boven een hele rondje gemaakt met diverse prachtige uitzicht punten, en iedere keer werd je weer verrast door het geweldig uitzicht, uiteindelijk zal ik het nooit zo op kunnen schrijven zoals we het daar boven gezien hebben, in een woord geweldig en we hebben het absoluut niet willen missen. Vanavond weer afscheid genomen van een zevental van onze groep w.o. Marrianne, Marijke, Rikus, Hans, Tiny, Tonny, en Joke, allemaal mensen waar we erg mee hebben gelachen, en ik denk dat we deze mensen in Nederland nog wel weer een keertje terug zien. Morgen is het voor ons de laatste dag, en gaan we deze dag rustig aan doen, even naar de lokale markt, even wandelen in de stad, en s.avonds om half negen lekker naar huis, naar kinderen en kleinkinderen. Ik heb het leuk gevonden om de reisverslagen te maken ook al was het begin erg moeilijk i.v.m het ontbreken van internet, maar thuis zal ik het eindverslag maken, maar dat zien jullie dan wel. Groetjes van Elze, Gre, Hans en Harma

Reacties

Reacties

Anneke Kruiter

Nou wat een geluk dat het helder was en dat jullie de tafelberg nog mooi mee konden pikken. Tenslotte ga je niet gelijk weer die kant op.
Ik zie in gedachten je op de boot staan Elze, genietend van de woeste golven. Waren de dames er ook zo blij mee? Ik heb met veel plezier je reisverslagen gelezen en begrijp het gevoel, dat je nooit met woorden en foto's kan weergeven, wat je gezien hebt en hoeveel indruk het gemaakt heeft ( het begrijpen is mij te wonderbaar, te verheven, ik kan er niet bij)

familie van boven

Geweldige verhalen, geweldige reis!!
Wij wensen jullie een goede terugreis en zien jullie vrijdagochtend!! Wij zorgen voor een warm welkom ;-)
Liefs Simone

Angelique

Dag Elze en Gré, volg ik onze vrienden via deze site, kom ik via via bij jullie reisverslagen! Zo te lezen hebben jullie een geweldige reis gehad. Eindelijk maar toch, Zuid-Afrika. En wat fijn dat jullie je neef hebben ontmoet! Geniet lekker van de laatste dag en fijne reis naar huis! Lekker naar jullie kinderen en kleinkinderen. Liefs, Angélique

Anneke Kruiter

Deze laatste foto's zijn wel prachtig hoor, we krijgen toch wel een idee hoe mooi het daar was.
Voor morgen: goede reis naar huis!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!