elzegrekruiter.reismee.nl

Terug naar ZA

Het is woensdag 15 febr.

Vanmorgen vroeg opgestaan om alvorens wij terug rijden naar ZA even een glasblazerij te bezoeken in Swaziland, een glasblazerij waar zo.n 25man werkten in een ongelooflijke hitte, en waar alle Arbo regels overtreden werden voor mijn gevoel. Daarna weer in de bus, door de douane.s en op weg naar Za. Andre onze chauffeur had er aardig de sokken in, en of het zo moest zij, snelheidscontrole, en het bleek dat Andre 50 km te hard had gereden wat neerkwam op een boete van60 euro, na wat heen en weer gepraat tussen Andre en de politie werd het uiteindelijk omgerekend 12 euro boete en 2 euro in de koffiepot, maar zonder bonnetje natuurlijk. Weer verder gereden, en of het weer zo moest zijn, weer controle, en weer een bekeuring, nu van 30 euro, de helft van het uiteindelijke bedrag, zo werkt het dus daar, pure corruptie. Aangekomen in Hluhluwe heeft de groep nog een gamedrive gedaan waar zij vreselijk veel dieren hebben gezien, ik ben niet meegeweest wegens een opgelopen verkoudheid een paar dagen eerder. Toen de hele groep terug was hebben we nog lekker gegeten en gedronken, en s.avonds lekker op tijd naar bed om de volgende dag uitgerust weer verder te kunnen richting St/ Lucia aan de Indische Oceaan.

Te vermelden, dat wij de meeste dagen een temperatuur hebben van ongeveer 30 graden of meer.

Het is jammer, maar ik kan nog geen fotomateriaal laten zien wegens onderhoud van de server, maar men zal proberen het probleem zo snel als mogelijkm op te lossen.

Tot de volgende reisverslag Elze en Gre

Anneke Kruiter

tip voor je verkoudheid, volgens Freddy: een goede borrel.
Of het helpt weet ie niet maar lekker is het wel!
Mooie boel is het daar, onderhandelen over een bekeuring. Zo ben je mooi afhankelijk van de willekeur wie je voor je hebt, pfff