elzegrekruiter.reismee.nl

Zondag 26 febr. Kaapstad

Zondag 26 febr. Richting Kaapstad, een zeer hete rit, en gelukkig maar 200 km( vinden we nu heel kort) s.morgens om 8 uur vertrokken, en op weg naar een druk programma. Eerst met een boot vanuit de Houtbaai naar de zeehonden (of robben), en na een kwartiertje varen kwamen we aan bij deze dieren, nog nooit zoveel bijkelkaar gezien, ik denk honderden, maar dat is moeilijk te schatten natuurlijk, maar waarschijnlijk waren het er wel meer, maar best leuk om mee te maken. Daarna met de bus naar Kaap de goede Hoop, waar wij bepaalt niet alleen waren, bussen vol touristen die bij het bord Kaap de goede hoop allemaal op de foto wilden, wij dus ook. Het was het meest westelijke punt van ZA. Daarna met de bus naar Kaap Punt, een vuurtotren op een berg waar je het eerste deel met een kabeltrein naar toe kon, en het tweede deel lopen naar boven, natuurlijk ook erg druk,maar ook erg mooi, een geweldig uitzicht over de Kaap. Daarna zij we met de bus naar de Afrikaanse Penguins gegaan, ook erg leuk. Deze dieren komen alleen in ZA voor en nergens anders. Hierna weer in de bus op weg naar een wijnproeverij, wat mij betreft hoeft het geen verdere uitleg. In de bus hebben we Andre en Johan onze chaufeur en reisleider een envelop met inhoud gegeven als dank voor hun uitstekende verzorging wat heel erg goed was, prima mensen. Dar op aansluitend hebben we nog een leuke groepsfoto gemaakt en zijn daarna op weg gegaan naar onze laatste hotel van onze vakantie het Fountains Hotel in Kaapstad. s.Avonds een lekker buffet gehad, en de avond gezellig op het hotel terras gezeten. Groet Elze en Gre