elzegrekruiter.reismee.nl

17 18 febr. Drakenberg

Vandaag om ongeveer 6.30 uur naar Drakensberg, een zeer lange rit, maar door een schitterende natuur, we gaan naar het Drakensberg Gardeen Hotel. Daar aangekoimen ook maar even de Pub opgezocht, en een lekkere Amarula gedronken. Harma is intussen achter een speelkast gaan zitten, en uiteindelijk haalde zij er een leuke winst uit, die omgezet werd in een rondje van Harma. s.Avonds een heerlijke buffet gehad, echt uitstekend.

s.Morgens vroeg om een uur of 8 met de bus naar het dorp om tegen 9 uur te vertrekken in 4 WD auto.s naar Lesotho, en dat vis de Sani Pas, een onvergetelijke en zware rit, zwaar voor je nieren, want er zat geen stukje vlakke weg in, en af en toe had je het gevoel dat er niets meer op zijn plaats zat, wegen vol grote stenen, kuilen en gaten.

Uiteindelijk toch aangekomen bij de erg koude grens en stempel in de passen gehaald, daarna weer verder, en na een half uur aangekomen bij de grenspost Lesotho, we kwamen in een soort nederzetting van herders die gekleed waren in dekens en lappen, dit tegen de kou. In een hutje van een van de bewoners hebben we hun bier en brood mogen proeven, het brood viel wel mee, maar het bier, dat was echt niet naar binnen te krijgen, zo smerig.

Daarna teruggereden naar de grens, en daar geluncht in het hoogst gelegen restaurantje van Zuid Afrika. Na de lunch dezelfde weg weer terug door kuilen en gaten en uiteindelijk vermoeid maar voldaan terug op aarde.

Terugkijken was het een zeer avontuurlijke dag vol belevenissen. Morgen vertrekken we naar de Oost Kaap richting East London.

Groetjes Elze en Gre