elzegrekruiter.reismee.nl

19 t/m 22 feb.

Zondag 19 febr stappen we na een lekker ontbijt de bus in voor een trip richting Oost Kaap. Het zal een lange warme reisdag worden, en na diverse tussenstops komen we aan in Inkenkwezi. s.avonds lekker gegeten en na een spelletje Keesen en een lekkere borrel het bedje ingedoken. Maandag 20 febr.beleefden we een prachtige dag doordat we weer een gamedrive hebben gedaan, en hebben ontzettend veel wild gezien en aangeraakt, het begon met Struisvogels die wij per Jeep van heel dichbij konden benaderen, en aangezien deze beesten erg nieuwsgierig zijn, zaten ze bij de chauffeur overal in te bijten zo vond het beest zijn pet erg interessant. Plotseling ontdekten we een hele groep witte leeuwen, een hele familie van 16 stuks, je weet niet wat je meemaakt als je er 4 meter vanaf staat, best wel eng in het begin, maar het blijkt dan deze beesten een jeep als een object zien, en de mensen erin niet waar kunnen nemen. Er waren een aantal erg jonge beestjes bij, je wilde deze wel aaien, maar dat kon natuurlijk absoluut niet. S.middags hebben we nog een interactie gehad m,et olifanten en cheeta.s, de olifanten mochten we met de hand wat voeren, en daarna deze beesten aaien enz. Daarna de cheeta.s, hier mochten we in het hok van deze beesten, en ze aaien, deze beesten waaren natuurlijk erg tam omdat ze hadden gegeten, maar toch waren de oppasser erg alert, en stonden permanent tussen de groep om alles in de gaten te houden. s.avonds een heerlijke braai gehad, erg lekker, maar ook veel, je eet echt niet alles op hoor. En jullie raden het al, s.avonds weer een spelletje Keezen en een lekkere borrel, daarna op tijd naar bed om morgen om 6.45 uur op te staan. Dinsdag 21 febr. op weg naar onze nieuwe verblijf, de Obesa Lodge in Graaf Reinet, daar arriveerden we na een heel lange busreis, en zeer warme busreis, onderweg zomaar bij een soort tuincentrum lekker geluncht, en aangekomen bij onze kamers onze koffers wat uitgepakt, lekker opgefrist, en toen met parti auto,s naar de zons ondergang in de "vallei van de vergetelheid" een geweldige belevenis, mooie vergezichten, en uiteindelijk de zons ondergang. Woensdag 22 febr. Zijn we tot 10.00 uur s.morgens naar een Township geweest bij het plaatsje Graaf Reinet. we hebben daar een basis school bezocht, en ontzettend genoten van de dicipline die er heerste op deze school van alleen maar zwarte kinderen, ze hebben nog voor ons gezongen, en we mochten een demonstratie van de les rekenen enlezen bijwonen, kortom prachtig, en om eerlijk te zijn heb ik nooit geweten dat het er bij een Township zo aan toe ging, om er een voorbeeld aan te nemen denk ik. Daarna 400 km gereden naar onze nieuwe lokatie, in Knysna de lodge Lagoona inn, vlak bij zee. Tot zover, Elze en Gre

Anneke kruiter

dag Elze en Gré, jullie hebben duidelijk GEEN uitslaapvakantie, maar 's morgens zal de temp. ook nog heerlijk zijn natuurlijk. Wat een belevenis om al die dieren van zo dichtbij te zien, geweldig. geniet er van. Groet van ons