elzegrekruiter.reismee.nl

Lagoon inn 23 feb.

Donderdag 23 feb. Het plaatsje Knysna, Hotel Lagoon inn. De bus bracht ons naar het "waterfront" en alvorens aanboord te gaan voor een boottocht konden we tot 12 uur lekker shoppen in het stadje. Om 12 uur aan boord om op het meer te varen, en om 14.45 uur terug naar de lodge om even de reisverslagen bij te werken, hier hadden we voor de EERSTE keer internet (begrijp het nog steeds niet) Het plaatsje Knysna, spreek uit Nijsna, ligt in het hart van de Tuinroute. S.avonds het welbekende ritueel van spelletje Keezen en een lekker drankje, en op tijd naar bed om uitgerust morgen de reis naar Oudshoorn te doen. Vrijdag 24 febr, de reis naar Oudshoorn, een rit van 200 km, dat vinden wij tegenwoordig bal kort, om 8.45 uur vertrokken, en om een uur of 10 even opsteken bij Wimpy voor een lekkere bak koffie. Daarna doorgereden naar een struisvogel farm wat voor de nodige hilariteit zorgde, we mogten ze uit de hand voeren, op de foto met een struisvogen tegen je aan,en als laatste kon iemand van de groep beneden de 85 kg een rit maken op een struisvogel, de lichste van de groep was Rikus Bijvoet, in ieder geval wij vonden dat hij de lichtste was, en ik moet zeggen het opstijgen gaf wat problemen, maar voor de rest geing het best redelijk, het beest ging er als de brandweer vandoor, maar alles liep goed af. Daarna is door de meesten van de groep een grot bezocht, duurde ongeveer een uur, en na een uur kwam iedereen er met een tood hoofd weer uit, benauwd, vochtig enz. Een aantal mensen van de groep (waaronder ik) hebben lekker op het terrasje gezeten en een lekker biertje gedronken. Intussen was het bij vijven, en zijn we naar het hotel gereden de Turnberry Boutique Hotel waar we s.avonds een braai kregen m,et boerenworst, struisvogel sate, en kip, en verder nog iets wat niet smaakte. Nog een drankje genomen en toen maar weer naar bed. Zaterdag 25 febr. richting Stellenbos voor een rit van 500 km, erg lang hoor, en je merkt nu ook aan de groep de vermoeidheid omdat tijdens de rit iedereen ligt te slapen (ik niet hoor) Stellenbos ik de tweede oudste stad van Zuid Afrika, is door de VOC gesticht en staat bekend om zijn sierlijke Kaap Hollandse huizen met rieten daken en trapgevels. Onderweg ook geluncht met in de verte de Tafelberg. En daarna op weg naar een wijnproeverij, was leuk maar meer ook niet. In het Stellenbos Hotel troffen we kamers aan , heel groot, met alle gemakken zoals internet, airco, koelkast, en twee geweldige bedden per kamer. Vorige kamers hadden allen ARKO, (alle ramen kunnen open) Groet u en tot de volgende reisverslag, Elze en Gre