elzegrekruiter.reismee.nl

Ezulwini Game Lodge

Donderdag 16 febr.

Na een prima nachtrust gaan we op reis naar St. Lucia, en zullen daar een boottocht maken om nijlpaarden en krokodillen te spotten, en we hopen een flink aantal mooie vogels te kunnen zien.Heel veel hebben we dan ook gezien, alleen de krokodillen waren wat aan de kleine kant, en we hebben dan ook alleen maar de ogen boven water gezien, dus dat was een beetje jammer, voor de rest een prachtige boottocht en evengoed veel gezien.

Daarna terug naar de Lodge om een spelletje te Keezen (mens erger je niet met kaarten) Ik had echt in dit spel deze keer niets in te brengen omdat Harma mij nogal dwars zat, en daarom heb ik haar maar gekleed en al het zwembad ingegooid Het eerste wat Harma zei toen zij weer boven kwam: MIJN PEUK IS UIT. gek he ?

Maar ik realiseer mij terdege, dat ik nu een probleem heb, als jullie Harma een beetje kennen dan weten jullie ook dat ik hier niet mee weg kom, maar dat zien we dan welk weer hoor.

Na dit spektakel hebben we toch weer lekker metelkaar gegeten en een gezellige avond gehad, en s.avond lekker op tijd naar bed om uitgerust te zijnvoor de reis van 510 km naar Drakenberg

Wij groeten jullie, Elze en Gre

Terug naar ZA

Het is woensdag 15 febr.

Vanmorgen vroeg opgestaan om alvorens wij terug rijden naar ZA even een glasblazerij te bezoeken in Swaziland, een glasblazerij waar zo.n 25man werkten in een ongelooflijke hitte, en waar alle Arbo regels overtreden werden voor mijn gevoel. Daarna weer in de bus, door de douane.s en op weg naar Za. Andre onze chauffeur had er aardig de sokken in, en of het zo moest zij, snelheidscontrole, en het bleek dat Andre 50 km te hard had gereden wat neerkwam op een boete van60 euro, na wat heen en weer gepraat tussen Andre en de politie werd het uiteindelijk omgerekend 12 euro boete en 2 euro in de koffiepot, maar zonder bonnetje natuurlijk. Weer verder gereden, en of het weer zo moest zijn, weer controle, en weer een bekeuring, nu van 30 euro, de helft van het uiteindelijke bedrag, zo werkt het dus daar, pure corruptie. Aangekomen in Hluhluwe heeft de groep nog een gamedrive gedaan waar zij vreselijk veel dieren hebben gezien, ik ben niet meegeweest wegens een opgelopen verkoudheid een paar dagen eerder. Toen de hele groep terug was hebben we nog lekker gegeten en gedronken, en s.avonds lekker op tijd naar bed om de volgende dag uitgerust weer verder te kunnen richting St/ Lucia aan de Indische Oceaan.

Te vermelden, dat wij de meeste dagen een temperatuur hebben van ongeveer 30 graden of meer.

Het is jammer, maar ik kan nog geen fotomateriaal laten zien wegens onderhoud van de server, maar men zal proberen het probleem zo snel als mogelijkm op te lossen.

Tot de volgende reisverslag Elze en Gre

Swaziland

Het is Dinsdag 14 febr.

We gaan richting Swaziland, een koningkrijk in Zuid Afrika, een geweldige natuur en omgeving, heel bergachtig vergelijkbaar met bv. Oostenrijk, werkelijk fantastisch.

De paspoortcontrole was wat ingewikkeld, de bus moest leeg de grens over, dus wij lopend naar de grensovergang Zuid Afrika om de nodige stempels te verkrijgen, en lopend naar de grenspost Swaziland voor stempels.

In het niemandsland tussen Zuid Afrika en Swaziland kregen we een werkelijk schitterend optreden van een groep zangers en zangeressen, het werd echt een fantastisch optreden met diverse kippevelmomenten vooral tijdens het stuk Amazing grace, maar tijdens de gehele optreden konden de mensen van de groep de ogen niet droog houden werkelijk geweldig.

Na dit geweldig optreden gingen we naar onze onderkomen Hawan Resort in Hawana, dit hadden wij echt nog nooit meegemaakt, soort lemen hutten, heel vreemd model, geen kranen op de wasbak of bad, maar gewoon koperen pijpjes, echt bijzonder, maar het werkte wel. s.avonds heerlijk gegeten, en leuke bijkomstigheid was, dat Henry jarig was, en tracteerde op een drankje, dus dolle pret..

Zwasiland, een geweldig land v.w.b. natuur, echt heel erg mooi.

Morgenvroeg weer richting Zuid Afrika na een onvergetelijk verblijf in Swaziland.

Hou die blinkant bo, groet Elze en Gre

Maandag 13 feb. Hazyview

Het is Maandag 13 febr,

Vandaag gaan we weer het Krugerpark in, alleen nu met onze bus, weer iets heel anders, en achteraf bleek dit een goede greep te zijn, omdat we veel meer konden zien, en ook veel meer dieren hebben gezien, alleen nog steeds geen tijger, voor de rest alle dieren van dichterbij gezien, en een hele groep nijlpaarden in de rivier. Het werd een heerlijke ontspannen dag waarin we alle tijd hadden om zo af en toe even op te steken voor koffie enz.

We gaan deze dag met de bus via het krugerpark naar onze volgende onderkomen Hotel Numbi in het plaatsje Hazyview, een prachtig hotel, erg jammer dat wij hier maar 1 nacht kunnen blijven. Het plaatsje Hazyview ligt in Mpumalanga, en de omgeving is werkelijk schitterend

Ria een van onze medepassagiers was vandaag jarig, en dat werd natuurlijk feest, Ria werd vandaag 62 jaar en we hebben er allemaal even lekker op geklonken.

Kortom, weer een prachtige dag, prachtig weer en we kijken uit naar de volgende belevenis, de trip naar Swaziland.

Baie dankie vir het lesen, en hou die blinkant bo, Elze en Gre

Kruger Park

Zondag 12 febr Het krugerPark,

Vrpoeg uit de veren, om 4.45 uur ging de wekker voor een bezoek aan het krugerpark met een 4 WD open Jeep. Het was wel erg vroeg, maar wil je wilde dieren zien, dan moet bje er vroeg bij zijn, aangezien verder op de dag de dieren zich verschuilen onder bomen en struiken om maar uit de hitte te blijven. Het park is echt waar zo ontzettende groot, dat je er maar een heel klein stukje van kan zien, uiteraard is het dan ook zo, dat je met wat geluk dieren kan zien, en inderdaad dat was ook zo. Maar toch 4 van de BIg Vijf gezien met uitzondering van de luipaard. Het park heeft momenteel een oppervlankte van half Nederland, het ligt in nhet Oosten van ZA tegen de grens met Zimbabwe en Mozambique en is opgericht in 1890 door Paul Kruger het is 19.685 km2 en daarmee het grootste park in Zuid Afrika. De gehele dag rondgereden en spectaculaire situaties meegemaakt wat dieren betreft, ook was zichtbaar de overstroming die een aantal weken geleden heeft plaatsgevonden, ontzettend veel schade aan de natuur.

Zo tegen het eind vann de dag zijn we terug gereden naar onze lodge in Hoedspruit. en s.avonds weer een herlijke diner met de gehele groep.

Bijzonder was ook, dat in de nacht en s.morgens vroeg er veel wild rond onze lodges liep, prachtig om te zien, zoals wratzwijnen, inpala.s, en gnoes enz.

Al met al weer veen dag van belevenissen die voor ons natruurlijk helemaal nieuw zijn.

Tot het volgende verslag Elze en Gre

Tzaneen en Hoedspruit

Hallo Allemaal,

Vrijdag 10 febr. gaan we vanuit Pretoria naar Tzaneen en via de panoramaroute naar Hoedspruit, daar hebben we overnacht in een Rondavel, een rond huisje met een rieten puntdak, heel apart, en bloedheet omdat je in zo,n huisje verstoken bent van airco, koelkast en andere gemakken, dus heel traditioneel zonder pracht en praal, maar goed om mee te maken. Onderweg hebben we Pelgrimsrest aangedaan om lekker even te shoppen en bij te komen van de busrit.

De panoramaroute, een geweldig stuk natuur met allerlei atracties zoals de zg. kookpotten, een aantal gaten in de rotsen die uitgesleten zijn door het water, heel bijzonder en mooi, verder de Berlin Falls, een prachtige waterval, Gods Window, een prachtige uitzicht waar je ontzettend ver kon kijken de prachtige natuur in, en de Bly River. kortom allemaal geweldige momenten om nooit te vergeten.S.avonds een gezamelijke diner als totale groep, en erg gezellig.

Wij hebben een heel goede groep, kunnen het goed metelkaar vinden en hebben een hoop lol, onze chaffeur is Andre, en onze reisleider is Johan, beide heren zijn Zuid Afrikaans, en heel goed verstaanbaar

Moment van schrijven is het23 febr, maar de sfeer in de groep is uitstekend, en de beide heren doen meer dan hun best om het ons naar de zin te maken

Tot zover even, zo snel als mogelijk het volgende verslag van de rit door het Kruger park.

Groetjes Elze en Gre

He.he. eindelijk

Beste lezers,

Hoe vervelend als je veel te vertellen hebt, en geen internetverbinding kan krijgen. Tot nu toe hebben we iedere keer in Lodges gezeten, en nergens voorzien van internet, dus erg frustrerend allemaal, maar goed eindelijk hebben we nu dan de beschikking over WIFI. Dus beste mensen wij zullen proberen e.e.a recht te zetten en jullie te informeren wat we allemaal meegemaakt hebben, en dat is nogal wat hoor. Ook zullen wij proberen er wat fotomateriaal bij te plaatsen. We gaan nu eerst even een drankje nuttigen, we komen net na 400 km de bus uit rollen, dus mensen tot de eerstvolgende reisverslag

Groetjes Elze en Gre

Aankomst Zuid Afrika

Zo mensen we zijn dan toch aangekomen in Zuid Afrika, wel wat later vertokken van Schiphol, maar verder was de vlucht voorspooedig, en we kwamen aan om 11.30 uur in ons hotel.

Wij lopen de trap op bij het hotel, en wie staat ons daar op te wachten ? Henk Schuring onze neef die in Pretoria woont vlak bij ons hotel, geweldig, alleen jammer we hadden maar even omdat Henk de volgende dag moest werken en wij moesten de volgende morgen weer vertrekken naar onze volgende lokatie, hebben natuurlijk veel inform,atie uitgewisseld, en kado.s uitgewisseld, nogmaals geweldig hoor. Pretoria is ook de stad van de Jacaranda boom die in het voorjaar de hele stad paars kleurt.

De volgende morgen om 8.15 uur weer de bus in voor een stadstour, en aansluitend een lange rit van 400 km naar Tzauneen country lodge, de reis was geweldig, mooie natuur, goede wegen, en veel heuvels en bergen, Momenteel zitten we aan een heerlijke borrel in de tuin van onze lodge, dus proost.

De temperatuur is geweldig, op dit momrnt een gevoelstemperatuur van meer dan 30 graden, maar best uit te houden.

Zo mensen, de volgende reisverslag zullen wij er wat fotomateriaal bij te doen, dus tot morgen en de harteklijke groeten